Procedura de reclamație
Magazin online www.hevi.ro
I. Dispoziții generale
1.1. Prezentul regulament de reclamații este emis în conformitate cu Legea nr. 40/1964 (Codul Civil) în forma sa actualizată, cu Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorului în forma sa actualizată, cu Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorului în tranzacțiile încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale ale Vânzătorului și cu Legea nr. 22/2004 privind comerțul electronic în forma sa actualizată. Acest regulament reglementează relația juridică dintre Vânzător și orice persoană care achiziționează bunuri sau servicii de la Vânzător pe site-ul Vânzătorului.
1.2. Vânzătorul este:
Denumire comercială: Hevisleep s.r.o.
Sediu: Janka Kráľa 1600/3A, 90501, Senica, Republica Slovacă
Înregistrată în registrul Tribunalului din Trnava, Secțiunea Sro, Dosar nr. 57550/T
CUI: 56509774
DIČ: 2122329462
IČ TVA: SK2122329462
Cont bancar: ČSOB
IBAN: SK03 7500 0000 0040 3454 8734
BIC/SWIFT: CEKOSKBX
Vânzătorul este plătitor de TVA.
(denumit în continuare și „Vânzătorul”) și orice persoană care achiziționează bunuri sau servicii oferite de Vânzător pe site-ul www.hevisleep.ro, acționând în calitate de consumator conform Termenilor și Condițiilor publicate pe site și legislației aplicabile.
1.3. Email-ul și numărul de telefon pentru contact sunt:
Email: contact@hevisleep.ro
Tel.: +40 750 287 808
1.4. Adresa pentru trimiterea corespondenței, reclamațiilor, notificărilor de retragere din contract etc. este:
Hevisleep s.r.o. – www.hevisleep.ro, Janka Kráľa 1600/3A, 90501, Senica, Republica Slovacă
1.5. Prezentul regulament de reclamații reglementează drepturile și obligațiile Cumpărătorului (care acționează în calitate de consumator) la exercitarea drepturilor privind defectele bunurilor sau serviciilor, conform contractului de vânzare-cumpărare încheiat la distanță cu Vânzătorul pe site-ul www.hevisleep.ro.
1.6. Cumpărătorul este orice persoană (fizică sau juridică) care încheie un contract de vânzare-cumpărare cu Vânzătorul prin intermediul site-ului Vânzătorului sau prin alte mijloace de comunicare la distanță.
1.7. Consumatorul este Cumpărătorul care este persoană fizică și care, la încheierea contractului de vânzare-cumpărare pe site-ul Vânzătorului, acționează în scop personal, și nu în cadrul activității comerciale.
1.8. Prezentul regulament de reclamații reglementează relațiile juridice dintre Cumpărătorii care sunt consumatori și Vânzătorul. (Excepție: cazul menționat la punctul 4.12 privind garanția pentru Cumpărătorii care nu acționează ca consumatori.)
1.9. Bunurile (denumite și „Produse”) sunt acele bunuri și servicii destinate vânzării și publicate pe site-ul Vânzătorului.
II. Legături
2.1. Relațiile privind răspunderea Vânzătorului pentru defectele bunurilor sau serviciilor (și alte relații juridice ce decurg din contract) cu persoanele fizice care acționează ca consumatori se vor guverna, pe lângă dispozițiile Codului Civil (Legea nr. 40/1964) actualizat, și de prevederile speciale, în special Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorului în tranzacțiile la distanță și Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorului.
2.2. Relațiile juridice decurgând din exercitarea drepturilor privind defectele bunurilor sau serviciilor, pentru Cumpărătorii care sunt persoane juridice sau persoane fizice autorizate (care nu acționează ca consumatori), se vor guverna de prevederile Codului Comercial (Legea nr. 513/1991) în forma sa actualizată. (Excepție: punctul 4.12 privind garanția pentru ne-consumatori.)
2.3. În conformitate cu §3, alin. 1, lit. n) din Legea nr. 102/2014, Vânzătorul informează consumatorul că nu există coduri speciale de conduită la care s-a angajat, altele decât cele prevăzute de lege, iar modul de consultare a acestora este stabilit în legislația relevantă.
III. Răspunderea Vânzătorului pentru defectele produselor (bunurilor și serviciilor)
3.1. Vânzătorul este obligat să livreze bunul sau să presteze serviciul conform contractului de vânzare-cumpărare, adică în starea, cantitatea și calitatea solicitată, fără defecte (factuale și juridice).
3.2. Vânzătorul răspunde pentru defectele bunurilor sau serviciilor la momentul recepției acestora de către Cumpărător. Pentru bunurile noi, Vânzătorul răspunde pentru defectele apărute în perioada de garanție. Cumpărătorul este îndemnat să semnaleze defectele fără întârziere. Pentru bunurile folosite, Vânzătorul nu răspunde pentru defectele apărute în urma utilizării sau uzurii. Pentru bunurile vândute la preț redus, Vânzătorul nu răspunde pentru defectele pentru care a fost convenit un preț mai mic.
3.3. Cumpărătorul are dreptul să inspecteze bunul sau serviciul înainte de a le primi.
IV. Perioada de garanție
4.1. Perioada de garanție este de 24 de luni. Pentru bunurile folosite, perioada de garanție este de 12 luni.
4.2. Pentru bunurile care nu se defectează rapid sau pentru bunurile folosite, Vânzătorul răspunde pentru defectele apărute în perioada de garanție (24 de luni). Dacă pe ambalajul sau în documentația bunului este specificată o perioadă de valabilitate, perioada de garanție nu se va încheia înainte de expirarea acesteia.
4.3. Pentru bunurile folosite, părțile pot conveni o perioadă de garanție mai scurtă, dar nu mai mică de 12 luni.
4.4. Pentru bunurile destinate utilizării pe termen lung, se pot aplica reglementări speciale care preconizează o perioadă de garanție mai lungă de 24 de luni, care poate viza doar anumite componente ale bunului.
4.5. La solicitarea Cumpărătorului, Vânzătorul va furniza garanția în formă scrisă (certificat de garanție). Dacă natura bunului permite, este suficientă emiterea unui document de achiziție.
4.6. Prin declarația din certificatul de garanție emis Cumpărătorului sau în publicitate, Vânzătorul poate oferi o garanție extinsă față de cea prevăzută de lege. În certificat se vor specifica condițiile și sfera acestei garanții.
4.7. Perioada de garanție începe de la momentul recepției bunului de către Cumpărător. Dacă bunul este pus în funcțiune de către un alt antreprenor decât Vânzătorul, perioada de garanție începe de la momentul punerii în funcțiune, cu condiția ca Cumpărătorul să fi solicitat punerea în funcțiune în termen de maxim 3 săptămâni de la recepție și să fi oferit asistența necesară.
4.8. În cazul în care se efectuează o schimbare cu un bun nou, perioada de garanție se reîncepe de la momentul recepției noului bun.
4.9. În cazul în care se efectuează o schimbare a unei părți a bunului, dacă natura bunului permite, perioada de garanție se reîncepe de la momentul recepției noii părți. Aceleași prevederi se aplică și pentru schimbarea unei componente a bunului, pentru care a fost acordată garanție.
4.10. Drepturile privind defectele, pentru care se aplică garanția, se pierd dacă nu sunt revendicate în termenul de garanție.
4.11. Perioada de garanție se prelungește cu perioada în care bunul a fost în reclamație. Drepturile privind defectele se pierd dacă nu sunt revendicate în timpul garanției.
4.12. Conform § 429, alin. 2 din Legea nr. 513/1991 (Codul Comercial) în forma sa actualizată, pentru relațiile contractuale dintre Vânzător și Cumpărătorii care nu acționează ca consumatori, Vânzătorul oferă o garanție pentru defectele bunurilor și serviciilor pe o perioadă de 12 luni.
Perioada de garanție începe conform prevederilor din Secțiunea IV, punctul 4.1.
V. Procedura de reclamare
Cumpărătorul are dreptul să depună reclamații privind defectele bunurilor sau serviciilor la adresa:
Hevisleep s.r.o. – www.hevisleep.ro, Janka Kráľa 1600/3A, 90501, Senica, Republica Slovacă
Cumpărătorul poate depune reclamația personal la sediul Vânzătorului, în orice punct de vânzare unde este posibilă primirea reclamațiilor, sau prin intermediul curierului, conform formularului de reclamații disponibil pe site. Vă recomandăm să utilizați formularul de reclamații pentru a accelera procesul.
La depunerea reclamației, este recomandat ca Cumpărătorul să atașeze factura, certificatul de garanție sau alt document care dovedește achiziția, precum și o descriere detaliată a defectului.
5.1.1. În cazul în care reclamația este transmisă prin alte mijloace decât personal, se recomandă expedierea produsului împreună cu o descriere detaliată a defectului și documentul de achiziție (factură, certificat de garanție), pentru a accelera procesul de soluționare.
5.1.2. Se recomandă ca produsul reclamate să fie expediat printr-o metodă de trimitere recomandată (expediere cu confirmare de primire). Cumpărătorul este sfătuit să nu trimită produsul prin plata la livrare, deoarece acesta nu va fi preluat de către Vânzător.
5.1.3. La primirea reclamației, Vânzătorul este obligat să emită o confirmare de primire. Dacă reclamația este depusă prin mijloace electronice, confirmarea trebuie transmisă imediat; dacă nu este posibil, fără întârziere, cel târziu odată cu documentul de soluționare. În cazul în care Cumpărătorul poate demonstra altfel primirea reclamației, emiterea confirmării nu este necesară.
5.1.4. Vânzătorul este obligat să soluționeze reclamația și să emită un document scris de soluționare în termen de 30 de zile de la depunerea reclamației, sau, în cazuri complexe, în termen de 3 zile lucrătoare până la 30 de zile, în funcție de complexitatea situației. Dacă termenul începe să curgă de la primirea produsului de către Vânzător, atunci termenul de soluționare începe de la data respectivă. După expirarea termenului, Cumpărătorul are dreptul să se retragă din contract sau să solicite înlocuirea produsului.
5.1.5. Soluționarea reclamației poate consta în repararea produsului, înlocuirea acestuia, rambursarea prețului de vânzare sau acordarea unei reduceri, precum și emiterea unei notificări scrise privind solicitarea executării obligațiilor sau respingerea acesteia.
5.2. Soluționarea reclamației nu afectează dreptul Cumpărătorului de a solicita despăgubiri suplimentare conform prevederilor legale.
5.3. Vânzătorul va stabili modul de soluționare a reclamației conform legislației aplicabile (conform § 2 lit. m) din Legea nr. 250/2007).
5.4. Dacă Cumpărătorul depune reclamația în primele 12 luni de la achiziție, Vânzătorul poate respinge reclamația doar pe baza unei evaluări tehnice; indiferent de rezultatul evaluării, Cumpărătorul nu va suporta costurile evaluării sau alte cheltuieli aferente. Vânzătorul este obligat să furnizeze Cumpărătorului o copie a evaluării tehnice respingătoare în termen de 14 zile de la soluționarea reclamației.
5.5. Dacă Cumpărătorul depune reclamația după 12 luni de la achiziție și Vânzătorul o respinge, persoana care a efectuat evaluarea tehnică trebuie să informeze Cumpărătorul în scris, indicând la ce entitate poate fi trimis produsul pentru evaluare suplimentară. Dacă produsul este trimis pentru evaluare, costurile aferente vor fi suportate de Vânzător, indiferent de rezultat. Dacă evaluarea tehnică confirmă defectul imputabil Vânzătorului, Cumpărătorul poate reintroduce reclamația; perioada de garanție nu va curge în timpul evaluării suplimentare. Vânzătorul este obligat să ramburseze, în termen de 14 zile de la re-depunerea reclamației, toate cheltuielile suportate pentru evaluarea tehnică și alte costuri justificate. Reclamația reintrodusă nu poate fi respinsă.
5.6. Cumpărătorul are dreptul de a solicita rambursarea cheltuielilor neevitabile (în special a costurilor poștale) legate de expedierea produsului reclamate. În cazul retragerii din contract din cauza defectului, Cumpărătorul mai are dreptul la rambursarea acestor costuri.
5.7. Evaluarea tehnică trebuie să conțină:
- a) Identificarea persoanei care efectuează evaluarea;
- b) Identificarea exactă a produsului evaluat;
- c) Descrierea stării produsului;
- d) Rezultatul evaluării;
- e) Data efectuării evaluării.
5.8. Dacă natura produsului permite, Cumpărătorul poate preda produsul personal Vânzătorului sau persoanei desemnate pentru evaluare. Dacă produsul nu poate fi preluat, Cumpărătorul poate solicita remedierea defectului la locul unde se află produsul sau poate conveni cu Vânzătorul asupra metodei de transport.
5.9. Perioada dintre depunerea reclamației și primirea produsului reparat de către Cumpărător nu se consideră parte din perioada de garanție. Vânzătorul este obligat să emită un document de confirmare care să indice data depunerii reclamației și data finalizării reparației.
VI. Drepturile Cumpărătorului în cazul reclamațiilor
6.1. Dacă defectul poate fi remediat, Cumpărătorul are dreptul ca acesta să fie eliminat gratuit, în timp util și în mod corespunzător. Vânzătorul este obligat să remedieze defectul fără întârziere.
6.2. Cumpărătorul poate solicita, în loc de remedierea defectului, înlocuirea produsului sau, dacă defectul afectează doar o componentă a produsului, înlocuirea acelei componente, cu condiția ca pentru Vânzător să nu apară costuri nejustificate în raport cu prețul produsului sau gravitatea defectului.
6.3. Vânzătorul poate, la discreție, să înlocuiască produsul defect cu unul fără defect, cu condiția ca această operațiune să nu genereze dificultăți majore pentru Cumpărător.
6.4. Dacă defectul nu poate fi remediat și afectează funcționalitatea produsului, Cumpărătorul are dreptul să solicite înlocuirea completă a produsului sau să se retragă din contract. Aceleași drepturi se aplică dacă defectul este remediabil, dar produsul, după reparație, nu poate fi utilizat corespunzător.
6.5. Pentru alte defecte, Cumpărătorul are dreptul să solicite o reducere corespunzătoare a prețului produsului.
VII. Dispoziții finale
7.1. Prezentul regulament de reclamații face parte integrantă din Termenii și Condițiile generale și din Politica de confidențialitate a site-ului www.hevisleep.ro.
7.2. În cazul modificărilor acestui regulament, relația contractuală dintre Cumpărător și Vânzător se va guverna de regulamentul în vigoare la momentul încheierii contractului de vânzare.
7.3. Prezentul regulament de reclamații este valabil și produce efecte de la data publicării pe site: 01.06.2024.
Acest magazin online este certificat conform normelor aplicabile.
II. Legături
(Acesta este doar un exemplu; pentru linkuri suplimentare, vă rugăm să consultați documentele interne și să actualizați linkurile cu informațiile finale.)