Termeni și Condiții

 

Magazin online www.hevi.ro

 

I. Dispoziții generale și definiții

1.1. Prezentul regulament de reclamații este emis în conformitate cu Legea nr. 40/1964 (Codul Civil) în forma sa actualizată, cu Legea nr. 250/2007 privind protecția consumatorului în forma sa actualizată, cu Legea nr. 102/2014 privind protecția consumatorului în tranzacțiile încheiate la distanță sau în afara spațiilor comerciale ale Vânzătorului și cu Legea nr. 22/2004 privind comerțul electronic în forma sa actualizată. Acest regulament reglementează relația juridică dintre Vânzător, care este:

1.2. Vânzătorul este societatea:

 

Denumire comercială: Hevisleep s.r.o.
Sediu: Janka Kráľa 1600/3A, 90501, Senica, Republica Slovacă

Înregistrată în registrul Tribunalului din Trnava, Secțiunea Sro, Dosar nr. 57550/T
CUI: 56509774

DIČ: 2122329462
IČ TVA: SK2122329462

Cont bancar ČSOB: SK03 7500 0000 0040 3454 8734
BIC/SWIFT: CEKOSKBX

Vânzătorul este plătitor de TVA (Taxa pe valoarea adăugată).

(denumit în continuare și „Vânzătorul”) și orice persoană care achiziționează bunuri sau servicii oferite de Vânzător pe site-ul www.hevi.ro, acționând în calitate de consumator conform Termenilor și Condițiilor generale și a legislației aplicabile în România, inclusiv, după caz, normele privind protecția consumatorilor.

1.3. Pojemul „magazin online” este sinonim cu termenii „comerț electronic” și „site web”.

1.4. Cumpărătorul este orice persoană (fizică sau juridică) care plasează o comandă, în special prin intermediul site-ului Vânzătorului sau altor mijloace de comunicare la distanță.

1.5. Consumatorul este Cumpărătorul care este persoană fizică și care, la încheierea contractului de vânzare-cumpărare prin intermediul site-ului, nu acționează în scopul activității sale comerciale.

1.6. Pentru relațiile contractuale (și alte relații juridice ce pot decurge din contract) cu Cumpărătorii care acționează ca persoane juridice sau ca persoane fizice – antreprenori, se aplică prevederile Legii nr. 513/1991 (Codul Comercial) în forma sa actualizată.

1.7. Prin „contract încheiat la distanță” se înțelege contractul încheiat între Vânzător și consumator, convenit și finalizat exclusiv prin mijloace de comunicare la distanță (inclusiv prin site-ul web și alte mijloace de comunicare) fără prezența fizică simultană a ambelor părți.

1.8. Termenul „contract de vânzare-cumpărare” include atât contractul de vânzare de bunuri, cât și contractul de prestare a serviciilor, conform sensului stabilit în prezentul regulament.

1.9. Bunurile (denumite și „Produse”) reprezintă acele bunuri sau servicii destinate vânzării, care sunt publicate pe site-ul Vânzătorului.

1.10. Vânzătorul este, de asemenea, operatorul sistemului electronic prin care își desfășoară activitatea pe site-ul cu domeniul www.hevi.ro.

1.11. Autoritatea competentă în domeniul protecției consumatorilor este, în România, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor.

1.12. Cumpărătorul poate adresa reclamații sau sugestii direct Vânzătorului la adresa menționată la punctul 1.4, însă pentru o soluționare rapidă este recomandat să le transmită prin e-mail la: contact@hevi.ro.

1.13. În conformitate cu §3, alin. 1, lit. n) din Legea nr. 102/2014, Vânzătorul informează consumatorul că nu există coduri speciale de conduită la care s-a angajat, iar modul de consultare a acestora este reglementat de legislația în vigoare.

 

II. Comandă – încheierea contractului de vânzare-cumpărare

2.1. Propunerea de încheiere a contractului constă în trimiterea comenzii de către Cumpărător, în special prin intermediul site-ului Vânzătorului sau prin alte mijloace de comunicare la distanță.

2.2. Contractul se consideră încheiat în momentul în care Cumpărătorul primește confirmarea comenzii de la Vânzător (transmisă electronic la adresa de e-mail furnizată de Cumpărător în procesul de comandă).

2.3. Contractul de vânzare-cumpărare este valabil pe o perioadă determinată și încetează prin îndeplinirea tuturor obligațiilor ambelor părți sau prin alte modalități prevăzute de legislația aplicabilă.

2.4. Prin plasarea comenzii, Cumpărătorul acceptă obligația de plată conform metodei alese.

 

III. Prețul și condițiile de plată

3.1. Prețul bunurilor și serviciilor comandate (denumit în continuare „prețul de cumpărare”) este specificat individual pentru fiecare produs și este valabil la momentul plasării comenzii de către Cumpărător.

3.2. Moneda de bază este RON.

3.3. Prețul de cumpărare reprezintă suma totală, inclusiv toate taxele, așa cum este afișată pe site. Costurile de transport și alte cheltuieli aferente livrării nu sunt incluse.

 

IV. Modalități de plată

4.1. Pentru achiziționarea bunurilor și serviciilor de pe site, Cumpărătorul poate alege următoarele modalități de plată:

4.1.1. Plata la livrare (ramburs) – cost: 5 RON

4.1.2. Plata online prin platforma GOPAY – cost: 0 RON

 

V. Livrarea produselor

5.1. Dacă Cumpărătorul a ales plata la livrare, Vânzătorul se obligă să expediaze și să livreze produsele în termen de cel mult 21 de zile de la încheierea contractului, conform punctului 2.2.

5.1.1. Pentru alte metode de plată, livrarea se va efectua în termen de cel mult 21 de zile de la confirmarea comenzii și plata integrală, de regulă în 1 zi lucrătoare.

5.2. Locul de livrare este adresa indicată de Cumpărător în comandă.

5.3. Livrarea produselor se va efectua fie direct de către Vânzător, fie prin intermediul unor terți, precum serviciile de curierat FAN Courier și alte companii de transport.

5.4. Livrarea se consideră finalizată în momentul preluării produselor de către Cumpărător sau o persoană autorizată de acesta.

5.5. Vânzătorul poate livra produsele parțial, cu acordul Cumpărătorului, fără costuri suplimentare.

5.6. Vânzătorul este obligat să livreze produsele în cantitatea și calitatea comandată, însoțite de documentele fiscale și de alte documente tipice pentru produsele sau serviciile respective.

VI. Recepția produselor

6.1. Riscul deteriorării produselor și responsabilitatea pentru eventualele daune se transferă Cumpărătorului la primirea produselor, indiferent dacă acestea sunt preluate personal sau prin intermediul unei persoane autorizate. Vânzătorul recomandă verificarea stării produselor la primire.

6.2. Dreptul de proprietate asupra produselor se transferă Cumpărătorului la primirea acestora, cu condiția efectuării plății integrale.

6.2.1. Cumpărătorul are dreptul să refuze primirea produselor dacă acestea nu corespund cu cele comandate, de exemplu, dacă:

  1. Produsele livrate diferă de cele convenite în contract;
  2. Ambalajul este deteriorat și poate afecta integritatea produselor;
  3. Produsele sunt livrate fără documentele necesare.

6.2.2. În astfel de cazuri, Cumpărătorul poate solicita, fără costuri suplimentare, înlocuirea sau repararea produselor, reducerea prețului sau chiar retragerea din contract.

6.3. Vânzătorul are dreptul de a solicita plata integrală pentru produsele livrate în condiții corespunzătoare.

VII. Costurile de transport – modalități de livrare și tarife

7.1. Modalitățile de livrare și tarifele pentru produsele comandate sunt următoarele:

7.1.1. Forme de livrare:

7.1.1.1. Ridicare din punctul de colectare FAN Courier

7.1.1.2. Livrare prin curier FAN Courier

7.1.2. Tarife de livrare:

7.1.2.1. Tariful pentru livrarea prin: Sameday box - Punct de colectare (2-3 zile)
– tarif: 0 Lei (comandă de peste 200 Lei)

7.1.2.2. Tariful pentru livrarea prin: Sameday box - Punct de colectare (2-3 zile)
– tarif: 10 Lei (comandă sub 199 Lei)

7.1.2.3. Tariful pentru livrarea prin: FAN courier - Livrare la domiciliu (2-3 zile)
– tarif: 0 Euro (comandă de peste 295 Lei)

7.1.2.4. Tariful pentru livrarea prin: FAN courier - Livrare la domiciliu (2-3 zile)
– tarif: 12 Lei (comandă sub 294 Lei)

 

VIII. Dreptul de retragere al Consumatorului fără motiv

8.1. Conform legislației aplicabile (ex. OUG nr. 34/2014), Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract în termen de 30 de zile calendaristice de la:

 

  1. a) primirea produselor, în cazul contractelor de vânzare de bunuri;

 

  1. b) încheierea contractului de prestare a serviciilor; sau

 

  1. c) încheierea contractului de furnizare a conținutului electronic, care nu este livrat pe suport material.

 

8.1.1. Produsul se consideră primit de Consumator în momentul în care acesta, sau o persoană desemnată de acesta, preia toate componentele produsului comandat, sau, în cazul produselor livrate separat, în momentul preluării ultimei componente.

 

8.2. Consumatorul este obligat, în termen de 30 de zile de la retragerea din contract, să returneze produsul la adresa Vânzătorului sau să îl predea persoanei autorizate de Vânzător. Aceasta nu se aplică dacă Vânzătorul a optat să ridice personal produsul sau prin intermediul unei persoane împuternicite. Termenul se consideră respectat dacă produsul este predat pentru expediere până în ultima zi a termenului.

 

8.3. Consumatorul este obligat, dacă dorește să își exercite dreptul de retragere, să notifice Vânzătorul în ultima zi a termenului. Notificarea este considerată valabilă dacă este trimisă la adresa Vânzătorului menționată la punctul 1.4.

 

8.4. Consumatorul poate să își exercite dreptul de retragere în formă scrisă sau prin orice alt mijloc durabil (de ex. e-mail) – orice declarație clară prin care își exprimă dorința de a se retrage (denumită în continuare „Notificare de retragere”).

 

8.4.1. Dacă Consumatorul se retrage din contract, toate obligațiile contractuale se anulează de la început, fără ca Consumatorul să fie obligat la costuri suplimentare, cu excepția celor prevăzute de legislație.

 

8.5. Prin retragerea din contract, părțile trebuie să returneze reciproc prestațiile efectuate. Consumatorul va fi responsabil doar pentru scăderea valorii produsului cauzată de manipularea excesivă, peste cea necesară pentru a verifica proprietățile și funcționalitatea acestuia.

 

8.6. Consumatorul poate utiliza formularul de retragere disponibil pe site-ul Vânzătorului: Formularul de retragere .

 

8.7. Dacă Consumatorul se retrage din contract conform Legii nr. 102/2014, acesta va suporta doar costurile de returnare a produselor, exceptând situațiile în care Vânzătorul a convenit să suporte aceste costuri sau nu și nu a îndeplinit obligațiile de informare conform § 3, lit. i).

 

8.8. Exercitarea dreptului de retragere nu va genera costuri suplimentare sau alte obligații pentru Consumator.

 

8.9. Dreptul de retragere nu se aplică pentru bunurile și serviciile prevăzute în Legea nr. 102/2014, cum ar fi:

Concret:

a) furnizarea de servicii, dacă acestea au început cu consimțământul explicit al Consumatorului și acesta a fost informat că, prin acordul său, își pierde dreptul de retragere după finalizarea serviciului;
b) vânzarea de bunuri sau prestarea de servicii a căror preț este determinat de fluctuațiile pieței financiare, pe care Vânzătorul nu le poate controla, în perioada de retragere;
c) vânzarea de bunuri personalizate sau realizate la comandă, destinate exclusiv unui anumit Consumator;
d) vânzarea de bunuri care se deteriorează rapid;
e) vânzarea de bunuri sigilate ce nu pot fi returnate din motive de sănătate sau igienă, dacă sigiliul a fost încălcat;
f) vânzarea de bunuri ce se amestecă inextricabil cu altele după livrare;
g) vânzarea de băuturi alcoolice, cu condiția ca livrarea să aibă loc după 30 de zile și prețul să depindă de fluctuațiile pieței;
h) prestarea de servicii urgente sau de întreținere solicitate de Consumator, dacă acestea au fost complet executate;
i) vânzarea de înregistrări audio, video sau software, dacă ambalajul a fost desigilat;
j) vânzarea de publicații periodice, cu excepția celor în baza unui contract de abonament, și a cărților livrate fără ambalaj de protecție;
k) furnizarea de servicii de cazare pentru alte scopuri decât locuința, transportul de bunuri, închirierea de automobile, servicii de catering sau alte servicii recreative cu un interval de livrare stabilit;
l) furnizarea de conținut electronic, dacă aceasta a început cu consimțământul explicit al Consumatorului și acesta a fost informat că, prin acordul său, își pierde dreptul de retragere.

8.14. În cazul retragerii din contract, Vânzătorul este obligat să returneze plățile efectuate de Consumator, inclusiv costurile de livrare, în termen de 14 zile de la primirea notificării de retragere, folosind aceeași metodă de plată, cu excepția cazurilor în care Consumatorul a optat pentru o metodă de livrare mai costisitoare.

8.15. La retragerea din contract, părțile trebuie să returneze reciproc prestațiile efectuate. Consumatorul va fi responsabil doar pentru reducerea valorii produselor cauzată de o manipulare excesivă, peste cea necesară pentru verificarea proprietăților și funcționalității.

8.16. Exercitarea dreptului de retragere nu poate genera costuri suplimentare pentru Consumator.

 

IX. Soluționarea alternativă a litigiilor

 

9.1. În cazul în care Consumatorul nu este mulțumit de modul în care Vânzătorul a soluționat reclamația sau consideră că i-au fost încălcate drepturile, acesta are dreptul să solicite remedierea situației. Dacă Vânzătorul nu răspunde în termen de 30 zile sau răspunsul este negativ, Consumatorul poate iniția procedura de soluționare alternativă a litigiilor conform Legii nr. 391/2015 privind soluționarea alternativă a litigiilor consumatorilor.

Informații suplimentare sunt disponibile pe site-urile: https://anpc.ro/ și https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage

 

X. Dispoziții finale

10.1. Vânzătorul își rezervă dreptul de a modifica acești Termeni și Condiții. Notificarea modificărilor se consideră îndeplinită prin publicarea lor pe site-ul www.hevi.ro.

10.2. În cazul modificărilor, relația contractuală dintre Consumator și Vânzător se va guverna conform versiunii de Termeni și Condiții în vigoare la momentul încheierii contractului, până la încetarea acestuia.

10.3. Acești Termeni și Condiții fac parte integrantă din Regulamentul de reclamații și din Politica de protecție a datelor disponibile pe site-ul www.hevi.ro.

10.4. Acești Termeni și Condiții intră în vigoare și produc efecte de la data publicării pe site: 01.06.2024

 

II. Legături

(Acesta este doar un exemplu; pentru linkuri suplimentare, vă rugăm să consultați documentele interne și să actualizați linkurile cu informațiile finale.)